Español

PUBLICACIONEs

MEMBIELA, P. (1995) Ciencia-Tecnología-Sociedad en la enseñanza-aprendizaje de las ciencias experimentales. Alambique, 3, 7-12.
MEMBIELA, P. (1997a) Una revisión del movimiento educativo ciencia-tecnología-sociedad. Enseñanza de las Ciencias, 15 (1), 51-58.
MEMBIELA, P. (1997b) Alfabetización científica y ciencia para todos en la educación obligatoria. Alambique, 13, 37-44.
MEMBIELA, P. (1999) Towards the reform of science teaching in Spain: the social and personal relevance of junior secondary school science projects for a broader understanding of science International Journal of Science Education, 21(7): 721-730.
MEMBIELA, P. (ed.) 2001. Enseñanza de las ciencias desde la perspectiva Ciencia-Tecnología-Sociedad. Narcea: Madrid. ISBN 84-277-1390-8.
MEMBIELA, P., NOGUEIRAS, E. y SUÁREZ, M. (1993a) Students' preconceptions about environmental problems in cities, with particular reference to solid urban waste. Journal of Environmental Education, 24 (2), 30-34.
MEMBIELA, P., NOGUEIRAS, E. y SUÁREZ, M. (1993b) Concepciones previas de los estudiantes sobre algunos temas ambientales relacionados con el agua. Investigación en la Escuela, 20, 81-90.
MEMBIELA, P., NOGUEIRAS, E. y SUÁREZ, M. (1994) Alternative conceptions of students about the natural urban environment in a small Spanish city. The Environmentalist, 14 (2), 131-138.
MEMBIELA, P., SUÁREZ, M. y NOGUEIRAS, E. (1994) Evaluación del proyecto Naturaleza en la Ciudad. Enseñanza de las Ciencias, 12 (1), 22-29.
NOGUEIRAS, E., MEMBIELA, P. y SUÁREZ, M. (1994) Triangulando perspectivas: el trabajo en grupo a debate. Revista de Educación, 302, 259-271.
SUÁREZ, M., PÍAS, R., MEMBIELA, P. y DAPÍA, D. (1998) Classroom Environment in the implementation of an innovative curriculum project in science education. Journal of Research in Science Teaching, 35 (6), 655-671.
MEMBIELA, P., DEPALMA, R. & SUAREZ, M. (2011). A sense of place in the science classroom. Educational Studies 37, 3, 361-364.
DEPALMA, R., MEMBIELA, P. & SUAREZ, M. (2011). Teachers’ memories of disciplinary control strategies from their own school days. British Journal of Sociology of Education, 32, 1, 75-91.
SUAREZ, M & MEMBIELA, P. (2011) Nostalgia por la escuela rural en los recuerdos de sus antiguos profesores. Profesorado 15, 2, 315-325.
SUAREZ, M; DEPALMA, R., MEMBIELA, P. (2012). A view of rural schooling through the eyes of former students. Teaching and Teacher Education 28: 1018-1026.