![]() |
||
INVESTIGACIÓNInicialmente a miña experiencia ten focado no deseño, implementación e avaliación de proxectos curriculares innovadoras dous ciencia (Natureza na cidade e saúde é un negocio de todos), preparado por un grupo de investigación-acción colaborativa. O proxecto, aplicado nunha escola secundaria na cidade de Ourense, caracterízase pola inclusión en cada unha das unidades que compoñen os problemas científicos con relevancia persoal e social (Membiela, 1999).O contido da investigación relacionada coa Natureza na Cidade foron, en orde cronolóxica, o seguinte: (1) experiencias educativas anteriores en estudantes de clase ciencia implicados no proxecto; (2) prexuízos dos alumnos sobre os problemas ambientais naturais e urbanas (Membiela, Nogueiras e Suárez, 1993a, 1993b, 1994); (3) traballo en pequenos grupos, visto a través de tres perspectivas diferentes: estudantes, profesores e observadores externos Nogueiras, Membiela e Suárez, 1994); (4) avaliación global da calidade do proxecto curricular eo seu proceso de implantación, a través da satisfacción dos implicados: alumnos, profesores e consultor externo (Membiela, Suárez e Nogueiras, 1994); (5) clima psicosocial das aulas no proxecto, analizados baixo a perspectiva dos alumnos, profesores e colaboradores externos, que actuaban como observadores (Suárez, Piadoso, Membiela e Dapia, 1998) foi aplicado; (6) avaliación do proxecto curricular como un produto, en que a coherencia entre as actividades propostas e os principais obxectivos do proxecto é analizado; (7) conta retrospectiva dos procesos de deseño, implementación e avaliación do proxecto curricular, e (8) o grupo de investigación propio como obxecto de reflexión. Paralelamente investigacións sobre o papel no ensino de directrices curriculares ciencia, como chamada Ciencia-Tecnoloxía-Sociedade ou territorial (Membiela et al., 2011) ou temas como educación ambiental ea educación para transversal saúde. Máis recentemente, a investigación e colocar dentro dunha liña de traballo sobre o interese da experiencia escolar mediante autobiografias (DePalma et al, 2011; .. Suárez et al, 2012), para ampliar a comprensión do que acontece na educación a través das historias de experiencias autobiográficas como profesores ou futuros profesores. |
||